19 Mayıs 2012 Cumartesi

BULANCAK’TA TİYATRO

Bulancak’ta tiyatro oyunu izledim.
Bulancak Sanat Tiyatrosunun 25’inci sanat yılının kutlanması çerçevesinde planlanan oyunlardan biriydi izlediğim..
“Aziz Nesin’den Seçmeler..”
Değerli eğitimci İbrahim Arslan tarafından uyarlanmıştı. İbrahim Arslan aynı zamanda yönetmen ve oyuncuydu da..
Aziz Nesin’in ustaca kaleme aldığı yurdumuz manzaralarını bu defa hemşerilerimin becerisi ve coşkusuyla izleme şansı buldum. Kış boyunca Ankara’da profesyonelce birçok tiyatro oyununu izlemiştim. Bulancak’taki tiyatro salonunda da aynı atmosferde, aynı disiplin içerisinde oyun izleyince kendimi Ankara’da hissettim.
Oyunda rol alan sanatçılardan sadece İbrahim Arslan’ı tanıyordum. İdealistti. Atatürk öğretmeniydi. “Sanat”ın, başta eğitim olmak üzere bütün alanlarda yol gösterici, tamamlayıcı, aydınlatıcı bir “ışık” olduğuna inananlardandı.
Diğer oyuncuları tanıtım kitapçığından tanımaya çalıştım. Biraz da Bulancak Sanat Tiyatrosunda (BST) büyük emeği olduğuna inandığım Ömer Mustafa Yılmaz tanıttı. Öğretmen ağırlıklı olmak üzere esnaf, işçi, emekli, mühendis, doktor gibi toplumun her katmanından zengin bir kadronun olduğunu gördüm.
Aslında aynı kişiler, yaşanmışlıkları ya da bir anlamda kendi yaşadıklarını yine kendileri gibi yaşayanlara aktarıyorlardı.
Derip toparlayarak..
İlaç haline getirerek..
İşte “sanat” buydu.
Büyük Atatürk’ün işaret ettiği gibi yokluğunda hayat damarlarından birinin kopacağı..
Milletvekili, bakan, cumhurbaşkanı olunabilecek kadar kolay icra edilemeyeceği..
Bu anlamda Bulancak, ülkemizde sayıları bine yaklaşan ilçelerimiz içerisinde gerçekten haklı bir gururun sahibidir. 25 yıldır ilçe halkını tiyatro oyunları ile buluşturmuştur.
Başta kuruculardan Mürsel Gülmez’i şükranla anıyoruz.
Ankara Devlet Tiyatrosu’nun deneyimli oyuncusu Bulancaklı hemşerimiz Şahin Ergüney’e katkıları için teşekkür ediyoruz. Kısacası 25 yıldır emeği geçen herkesi kutluyoruz.
Aziz Nesin’den Seçmeler oyununun Piraziz’de de sahnelendiğini öğrendim.
Bu, Bulancak’tan Piraziz’e ışık yansımasıdır.
Bazen de Piraziz’den Bulancak’a izleyici yansıması olmalıdır.
Bilinmelidir ki yansımalar çoğalırsa kültürel zenginlikler artar.

1 yorum:

  1. packard bell servis'e ilgisinden ve beğenisinden dolayı teşekkür ederim.eö

    YanıtlaSil